Movin' out - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van alohadavid - WaarBenJij.nu Movin' out - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van alohadavid - WaarBenJij.nu

Movin' out

Door: David van Ofwegen

22 Augustus 2005 | Verenigde Staten, Honolulu

Aloha dames en heren!

M'n tijd bij Jeff zit erop, en na een week hard zoeken ben ik inmiddels een dag of twee woonachtig in de wijk waar het in Honolulu allemaal om draait; Waikiki. M'n kleine, doch degelijke studio deel ik (vanwege financiele redenen uiteraard) met Jasmine, een 20-jarige uitwisselingsstudente uit Singapore. Om de verhuizing te vieren zijn we gisteren gaan surfen op Waikiki-beach, dat op een steenworp afstand ligt. Dus, Cyr. Het is er van gekomen hoor! :). Surfen is totally gnarly dude, maar lastig en vermoeiend. Ik begrijp nu eindelijk waarom die surfers allemaal zo breed zijn; je brengt 90% van je tijd door met op en neer pedellen terwijl je met je buik op je bord ligt. Maar. Maar. Het moet gezegd worden... ik heb wel een eh... een golf of twee gepakt. Oh yeah! :).

De kamer ziet er, zoals op de foto's te merken is, toch al aardig leefbaar uit. Dat komt voornamelijk doordat we vanochtend het fenomeen van de 'Walmart' hebben ontdekt. Een super-super-markt, ter grootte van de Arena ongeveer, waar ze alles, maar dan ook alles verkopen. Voor de helft van de prijs. Het mooiste van m'n stekkie is evenwel niet te kopen, namelijk het uitzicht. ¡Qué lindo!

Morgen (maandag de 22e) beginnen ook de colleges. Als uitwisselingsstudent kom je hier helemaal aan het eind van de wachtrij. De colleges die ik wilde gaan volgen over Zen Boeddhisme, Chinese filosofie etc. waren allemaal vol. Het zal dus nog wat gelul vereisen om er toch bij te gaan mogen zitten. In de tussentijd heb ik me maar voor wat filosofie voor den simpelen mensch ingeschreven en ook voor een curses Spaans voor gevorderden. Mocht het dan niet lukken met de Oosterse filosofie, por lo menos puedo estudiar español. Alors, het is tijd de bus te pakken naar UH (University of Hawai'i voor de oningewijden). Tot snel!

Un Abrazo,

David.

• 25 Augustus 2005 - 13:12

Cyril:

Nou mooi dat het er dan toch van gekomen is, en het uitzicht ziet en inderdaad goed uit.

• 26 Augustus 2005 - 05:50

Aziz:

Hahaaa! Goeie shit, daver! Geniet er maar van! En doe je best: Kick some Hawaian ass, while you're at it!
    Laateeeerss!