Swept away - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van alohadavid - WaarBenJij.nu Swept away - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van alohadavid - WaarBenJij.nu

Swept away

Door: David van Ofwegen

Blijf op de hoogte en volg

04 April 2006 | Verenigde Staten, Honolulu

Aloha piepels,

I'm very, very sorry. Sinds het nieuwe semester begonnen is zijn zaken hier nogal roerig geweest. Bovendien was ik zo dom om mijn camera uit te lenen... en was de persoon die hem geleend had zo dom om ermee te gaan kayakken. Zonder foto's is zo'n weblog maar een hoop gezeur, vind ik. Hoewel het wel een oneindigheid lijkt ben ik toch maar drie maanden te laat met het updaten van m'n weblog. Valt best mee eigenlijk.

Goed. Wat is er zoal gebeurd? Na het behalen van m'n rijbewijs heb ik direct een fraaie bolide aangeschaft (zie foto's). Een Toyota Carolla uit 93 voor $1650 is wel een erg goede deal moet ik zeggen. Ze rijdt soepeltjes, als een trein, is zuinig en heeft een kick-ass mp3-speler aan boord. Rijden is een heus genot. Vooral als je met je arm uit het raam, muziekje op en de zon op je gezicht de sprookjesachtige rit van Honolulu naar Kailua maakt. Ah yes. Om jullie iets beter te doen voelen; zon heeft het de laatste twee maanden een beetje aan geschort hiero. Het was weliswaar nog altijd een fijne 25-30 C, maar de regen viel met bakken uit de hemel. Ik zou bijna durven zeggen: Nederlands kut. Maar dat zou overdreven zijn. Kut is wel dat door de regenval het water in de surfplek ('bowls') vlakbij m'n appartement vervuild is geraakt en ik de laatste weken tijdens spring break dan ook niet kon surfen. Bummer. Het surfen gaat wel steeds beter en ik ben van plan om bij terugkomst de Franse en Spaanse kusten eens langs te gaan.

Dat surfen brengt me op de andere reden achter het achterstallig log-onderhoud. Zoals veel van jullie al zullen weten heb ik een paar maanden 'gedate', zoals ze dat hier noemen met een meisje (nouja, vrouw) uit Georgia. Ze heeft een aantal maal de Hawaiiaanse surftitel op haar naam mogen schrijven, waardoor het leren voor mij een stuk makkelijker ging. Helaas hield ze naast surfen ook van andere dingen, zoals filosofie, moeilijk doen en een kind hebben. Dat maakte het allemaal wat te ingewikkeld voor deze simpele Hollandse jongen. Het was in ieder geval erg interessant en plezierig, en ik moet zeggen dat vrouwen uit het Zuiden van de VS (Carolina, Georgia, Tenessee, Louisiana etc.) naast een geweldig accent zeker wel iets aparts hebben. Ik vind het nogal pedant en een beetje zielig om foto's van je ex te gaan plaatsen, dus jullie zullen het helaas zonder moeten doen. Wellicht op verzoek.
Als je toch een indruk van de Zuiderlijke sfeer wilt krijgen, raadpleeg dan je dichtstbijzijnde illegale mp3-download programma voor 'Swept away', door de Avett bros. En eigenlijk al hun andere nummers ook.

Dat was het weer voorlopig, tijd voor college. Nog twee maandjes en dan zit het er hier weer op. Ik zal eens zoeken of andere mensen hier nog wat andere recente foto's van hebben en ze dan later toevoegen. Tot snel!
Toedels,

David.

  • 04 April 2006 - 23:16

    Yvettepet:

    Gull!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Honolulu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 29415

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2005 - 06 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: