North Shore & Kailua BBQ - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van alohadavid - WaarBenJij.nu North Shore & Kailua BBQ - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van alohadavid - WaarBenJij.nu

North Shore & Kailua BBQ

Door: David van Ofwegen

06 September 2005 | Verenigde Staten, Honolulu

Goeiesmorregens,

Voor vandaag zullen de foto's voor zich moeten doen spreken. Er valt niet zo schrikbarend veel te vertellen. Nouja, toch een beetje dan.
Ik heb de afgelopen zondag gesnorkeld in Waimea Bay, North Shore, op twee uur met de bus vanaf Honolulu. Op Hawaiiaanse feestdag maandag volgde een fraaie rit op een pick-up truck naar Kailua om aldaar te BBQ'en. Iets wat Amerikanen een stuk beter kunnen dan -wij Europeanen-, mag ik wel zeggen. Mjammie. Het eetfestijn werd georganiseerd door een kennis van een kennis etc. die heuse born-again Christians bleken te zijn. Allemaal handjes vasthouden en lang bidden voor het eten, dat soort lui. Hun kinderen hadden ietwat overdreven namen als 'Ezekiel' en er liepen twee andere David's rond, wat nogal verwarrend was. Ze waren in ieder geval goed in de leer en heel aardig voor de groep vreemden die even van hun tuin en eten kwam genieten.

Over gelovigen gesproken. De Imam van Honolulu zit nog altijd als 'eregast' in het college dat ik volg en nadat'ie in eerste instantie nogal geschrokken was van m'n lichaamsversiering ga ik maar eens goed met hem aan de tafel zitten binnenkort. Hij heeft gestudeerd aan één of andere prestigieuze universiteit in Caïro dus wie weet heeft'ie nog wel wat in te brengen ook!

De fraaie geur van kip en Chinese kruiden dringt m'n neus binnen. Dat kan maar één ding betekenen: Het eten is klaar!
Tot de volgende keer maar weer.
Doei!

David.

• 07 September 2005 - 16:36

Marloes (Loesje):

Ben blij dat je het nog steeds na je zin hebt. je doet zo veel leuke dingen, denk dat ik ook maar eens die kant op moet gaan in mijn leven. dikke kus liefs Loesje

• 12 September 2005 - 06:31

Maja:

Heeej David!
    Zo te zien heb je het heel erg naar je zin op Hawaii en is het daar een stuk beter weer dan hier.
    Het lijkt me ook supertof om voor een poosje naar het buitenland te gaan, maar ja, ouders hè.. Veel plezier nog!!

Veel liefs, Maja
    p.s. Pas je goed op James als hij bij jou is? ;)